Toyota прескочи бариерата от 1 млн. в EU

/ Информатор

За миналата година на Стария континент са продадени 1 089 422 автомобила

Toyota MotorEurope отчете, че през 2019 г. са били продадени общо 1 089 422 автомобила Toyota и Lexus - увеличение с 5,2% спрямо 2018 г. Общият пазарен дял отчита ръст от 5,3%. Постижения има и в областта на авангарда – продадени са над 550 000 хибридни и електрически автомобила, представляващи 52% от общия обем на продажбите, а гамата от пълнохибридни електрически модели на двете марки включва общо 20 модела и е най-широката по рода си в индустрията.

 

Общо седемте премиери на нови модели при двете марки през 2019 г.също осигуряват допълнителен импулс за растеж на годишна база. Със своите продажби в обем на 1 002 216 единици, Toyota реализира над един милион превозни средства за първи път от 2008 г. насам, постигайки ръст в размер на 4,5% в сравнение с 2018 г. В основния C-сегмент Toyota лансира на пазара всички нови версии на Corolla хечбек и Touring Sports с хибридно задвижване (1.8 л със 122 к.с. и 2.0 л и мощност 180 к.с.) и за първи път хибрид с удължен автономен пробег при новата Corolla седан. Пазарната премиера на новия RAV4 получи отличен прием сред клиентите и в момента се радва на търсене, което надхвърля възможностите за доставка. Сред останалите пазарни премиери бяха дебютът на хибридна версия на Camry за пазарите в Западна Европа и завръщанетона GR Supra.

 

Общите продажбина Lexus през 2019 г.бележат ръст от 14,5%, достигайки рекордните 87 206 автомобила, регистрирайки шеста поредна година на растеж с удвояване на продажбите в сравнение с тези през 2013 г. Трайният ръст през 2019 г.е стимулиран от пазарната премиера на новия премиум компактен кросоувър Lexus UX, новия седан Lexus ES и обновената версия на Lexus RX. В микса на продажбите на марката Lexus в Западна Европа вече преобладават почти изключително хибридни модели с дял от 96%, а средният дял в общоевропейските продажби възлиза на 67%.

 

„Изключително сме доволни от поредното силно представяне през 2019 г., постигнато в доста несигурни пазарни условия. Устойчивият ръст, демонстриран от Toyota и Lexus през този период, е свидетелство за успеха на стратегията на компанията да се съсредоточи върху нови продукти и върху разширяването на нашата гама от хибридни електрически автомобили. Благодарим на нашите клиенти за тяхното доверие и лоялност. Уверени сме, че ще успеем да запазим набраната енергия и през 2020 г.с пазарната премиера на нови седем модела, сред които и новият Yaris, както и чрез разширяване на нашата стратегия за електрификация с представянето на пазара на новите Toyota RAV4 PHEV и Lexus UX BEV“, заявид-р Йохан ван Зил, Президент и изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.

 

###

 

Основни акценти на TME в периода януари-декември 2019 г.:

 

  • Общ обем на продажбите: 1 089 422 (+5,2% на годишна база)
  • Пазарен дял: 5.3% (+0,3 процентни пункта на годишна база)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 562 040 (+17% на годишна база)
  • Микс на продажбите на хибридни модели: Западна Европа 63%, Източна Eвропа* 19%, общо 52%

 

 

Основни акценти на Toyota в периода януари-декември 2019 г.:

 

  • Общ обем на продажбите на Toyota: 1 002 216 (+4,5% на годишна база)
  • Най-продавани модели: гамата на Yaris (224 368); гамата на Тoyota C-HR (134 442); гамата на RAV4 (139 725)
  • Модели с най-голям ръст на продажбите: Mirai (+44%); Prius Plus (+41%); RAV4 (+29%); гамата на Camry(+22%)
  • Най-продавани хибридни модели : Toyota C-HR Hybrid (119 507); Corolla хечбек и Touring Sports (118 715); Yaris Hybrid (109 771); RAV4 (93 792)
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 503 891 (+16% на годишна база)
  • Микс на продажбите на хибридни модели: Западна Европа 61%, Източна Eвропа* 20%, общо 50%

Основни акцентина Lexus в периода януари-декември 2019 г.:

 

  • Общ обем на продажбите на Lexus: 87 206 (+14.5% на годишна база)
  • Най-продавани модели: гамата на NX (24 309); гамата на UX Range (20 943); гамата на RX (18 657)
  • Модели с най-голям ръст на продажбите: гамата на UX (нов модел); гамата на ES (нов модел в Западна Европа)
  • Най-продавани хибридни модели: NX Hybrid (17 391); UX Hybrid (19 056); RX Hybrid (6 948);
  • Общ обем на продажбите на хибридни модели: 58 149 (+27% на годишна база)
  • Микс на продажбите на хибридни модели: Западна и Централна Европа 96%, Източна Eвропа* 6%, общо 67%

 

Продажби през периода януари-декември 2019 г. както следва

 

Taблица 1 – Общ обем на продажбите на TME(1)за календарната 2019 г.

 

ОБЩО TOYOTA / LEXUS

1 089422

 

 

TOYOTA

1 002216

AYGO

100936

Yaris (вкл. Yaris Hybrid)

224368

  Yaris Hybrid

109771

Corolla хечбеки Touring Sports (включително Hybrid)

138906

  Corolla хечбеки Touring Sports Hybrid

118715

Toyota C-HR (вкл. Hybrid)

134442

  Toyota C-HR Hybrid

119507

Corolla  SDN (вкл. Hybrid)

67940

Corolla SDN Hybrid

31201

Avensis

1242

Гама Prius

22621

Prius

5334

Prius+

14715

Prius Plug-in Hybrid

2572

Mirai

250

Camry (вкл. Camry Hybrid)

51631

  Camry Hybrid

8284

GT86

945

 RAV4 (вкл. RAV4 Hybrid)

139725

RAV4 Hybrid

93792

Highlander

1658

Land Cruiser

44306

Hilux

38179

PROACE

28381

Други модели

6686

 

 

 

LEXUS

87206

CT 200h

5559

IS (вкл. IS Hybrid)

3581

    IS hybrid

3475

ES (вкл. ES Hybrid)

6609

   ES hybrid

4292

GS (вкл. GS Hybrid)

137

   GS hybrid

35

LS (вкл. LS Hybrid)

406

   LS hybrid

201

NX (вкл. NX Hybrid)

24309

   NX hybrid

17391

UX (вкл. UX Hybrid)

20943

   UX hybrid

19056

RX (вкл. RX Hybrid)

18657

   RX hybrid

6948

RC (вкл. RC Hybrid)

1105

  RC hybrid

1029

LC (вкл. LC Hybrid)

360

  LC hybrid

163

Други модели

5540

 

 

 

(1) Toyota Motor Europe отговаря за пазарите във всичкистрани от Западна, Централна и Източна Европа, включително Турция и Русия, както и Израел и редица пазари в ЦентралнаАзия (Армения, Азербайджан, Грузия и Казахстан).

 

*ИзточнаЕвропавключваРусия, Казахстан, Кавказ, Украйна, Турция и Израел.

Назад



Коментари