Suzuki е шампион по рентабилност

/ Информатор

В изследване на Ernst&Young изпреварва дори досегашния безспорен лидер BMW

В икономиката размерът е важен, но най-важна е рентабилността и по този ключов показател начело за 2018-а година излиза Suzuki. Сравнително малката японска фирма постига рентабилност 9,8% и изпреварва досегашния лидер BMW, твърди Сaradisiac, като се позовава на изследване на Ernst&Young.

 

Оперативен марж на автомобилните производители

Разбира се, става дума за доста сложен икономически анализ, като в този случай сравнително малкият обем на продажбите и на инвестициите е помогнал на  Suzuki да постигне по-висока рентабилност докато резултатите на BMW  страдат и от масираните вложения в нови технологии. Силен плюс за Suzuki е и концентрирането към определени пазари, където се продават масово специално разработени за тях по-непретенциозни, но здрави модели (Индия, Африка, Латинска Америка).

Като цяло обаче всички производители отбелязват известно намаляване на рентабилността си за миналата година. Огромните средства, които насочват към разработка на нови технологии са една от причините за това.  Най-голямата сума – 12 млрд евро, следвата от Toyota и Ford.  

Разходи за нови разработки и внедряване на автомобилните произовдители за 2018-а година

Назад



Коментари