BMW M3 и M4 се готвят за скок

/ Информатор

Изпитанията на пистата Мирамас и на полигона Ариеплог са във финална фаза

BMW M GmbH подготвя новите поколения на две икони сред спортните автомобили. С динамични тестове на писта подготовката за серийно производство на новото BMW M3 Седан и на новото BMW M4 навлиза в решителна фаза. Новите редови шестцилиндрови двигатели с повишена спрямо предходните модели мощност и специфична М конструкция на окачването поставят нови стандарти в сегмента на High Performance седаните и купета от премиум средния клас. Всеобхватните новости по отношение на задвижването, окачването, кормилното управление и спирачната система изискват комплексна изпитателна програма на обществени пътища, в тестовите центрове на BMW Group в Мирамас (Южна Франция) и в Арйеплог (Швеция), както и по различни състезателни писти.

Критерий за перфектното взаимодействие между задвижване и окачване във всяка ситуация на пътя е Северната дъга на Нюрбургринг. И тъй като експлоатационните характеристики на автомобил от семейството BMW M трябва да бъдат убедителни не само там, но и по най-различни трасета, тестовите инженери винаги разширяват програмата си за изпитания по затворени маршрути. Това включва и настоящите тестове за финални настройки с маскирани прототипи на новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе на пистата Заксенринг.

Няколко месеца преди световната премиера на новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе в средата на септември 2020 техният динамичен потенциал е ясно разпознаваем. Убедителна пъргавина, изключителна динамика и прецизно дори в изключително напрегнати ситуации кормилно управление са характерни за тяхното пътно поведение. Дори типичният за M моделите баланс от върхов Performance и пригодност за ежедневна употреба е достигнал по-високо ниво. „С всеки автомобил от семейството BMW M ние въвеждаме състезателни технологии на пътя“, казва Маркус Флаш, председател на Управителния съвет на BMW M GmbH. „Новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе въплъщават този принцип по изключителен начин. Защото и двата модела следват традициите на най-успешния автомобил в туристическите шампионати. И резултатите от изпитанията ни показват, че новото поколение значително превъзхожда своите предшественици по отношение на динамиката.“

Подобно на всички aктуални High Performance автомобили от гамата на BMW M GmbH, новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе се предлагат в две нива на мощност: в допълнение към варианта с 353 кВт/480 к.с. и шестстепенна ръчна трансмисия, може да бъде избрана и версия Competition с 375 кВт/ 510 к.с. и с осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. „За клиентите, които предпочитат пуристко Performance-изживяване за възможно най-неподправено усещане при контрол над автомобила, моделните варианти с ръчна скоростна кутия са уникални за сегмента“, обяснява Дирк Хекер, ръководител на отдела за разработки в M Automobile и BMW Individual. „С моделите Competition на новото BMW M3 Седан и новото BMW M4 Купе се стремим към максимална динамика по отношение на разгръщането на мощността и предаването на тягата – първоначално с класическо задвижване на задните колела, а в по-късен момент – и с най-новата версия на нашата система за задвижване на всички колела M xDrive.“

Новите шест двигатели на High Performance спортните автомобили генерират по-висока с 36 кВт/49 к.с., респективно с 44 кВт/60 к.с. (версии Competition) максимална мощност и максимален въртящ момент 650 Нм. Благодарение на технологията M TwinPower Turbo и концепцията с високи обороти aгрегатът впечатлява с характеристики на мощността, типични за моторните спортове. Реагиращото невероятно спонтанно при всякакви диапазони задвижване се използва и в BMW M4 GT3, което от сезон 2022 ще бъде новият топмодел на BMW M GmbH в сегмента на частните състезателни автомобили.

В момента инженерите по разработката и по тестовите процедури на BMW M GmbH провеждат щателна програма за тестване, за да се гарантира, че специфичните M компоненти на окачването са настроени максимално точно спрямо мощностните характеристики на двигателя, за да осигурят на новото BMW M3 Седан и на новото BMW M4 Купе водещи позиции в сегмента. За целта дългата 3670 метра Заксенринг с дълги традиции в провеждането на състезания от сериите Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) предлага идеални предпоставки. Tехничното трасе с остри завои, дълги прави и спускането преди завоя Куекнберг позволяват качествата на новото BMW M3 Седан и на новото BMW M4 Купе по отношение на надлъжната и напречната динамика да бъдат оптимизирани обиколка след обиколка.

Назад



Коментари